söndag 22 februari 2009

MACKEN LEVER VIDARE



Äntligen får Bloggen skriva: "Vi kommer att ha kvar vår mack här i Åsbro men det blir loggan ovan som vi kommer att se.

Det glädjande beskedet lämnade Annika idag och berättade vidare att formellt sett finns det nu ett undertecknat avtal med Q-star. Även uppgörelsen med Hydro är klar - man kan säga att det var inte helt gratis att få behålla tankarna i marken.
Den 2:a mars monterar Hydro ner sina pumpar och i direkt anslutning till detta monterar QSTAR upp sina - förhoppningsvis blir det bara en veckas stopp.Tak och skyltar kommer dock att ta längre tid.

Anmärkningsvärt är att priset kommer att bli något lägre jämfört med Hydros.


I den värld som en bensinstation verkar bygger mycket på volym - bensinvolym men också t ex ATG är ingen självklarhet om det inte omsätts en viss summa per vecka.


DÄRFÖR FINNS DET ALL ANLEDNING ATT VI ÅSBROBOR TANKAR PÅ HEMMAPLAN - FÖR VISST ÄR DET VIKTIGT ATT FÅ BEHÅLLA SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT AV SERVICE I VÅR NÄRMILJÖ.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har Hydrokort och tycker att det fungerar klockrent. Kommer att tanka Hydro även fortsättningsvis.

Anonym sa...

Jag tror säkert att kortet fungerar klockrent men det var liksom inte det inlägget handlade om - utan lojalitet mot den service som finns i Åsbro.
Bloggen

Anonym sa...

Förstår att det handlar om lojalitet, men eftersom att jag handlar på annan ort så tankar jag där med.

Anonym sa...

För orten är det otroligt viktigt med skola,affär,post och bensinmack.
Givetvis måste Åsbroarna gynna ortens företagare för att få ha kvar vår service.
För vår familj är det självklart att byta ut Hydrkortet till ett kort på QSTAR.

Anonym sa...

När man kommer in på Åsbro bloggen kan man läsa högst upp på sidan bland annat: "Det gäller för oss Åsbrobor att inte förlora något-vi ska sträva efter expansion". Man kan undra vart detta engagemang fanns för våra sjätteklassare bland Åsbroborna???

Det är inte givet att man MÅSTE gynna ortens företagare. Det är valfritt, jag tankar och handlar norr ut och mina barn kommer att gå i sjätteklass där.

NVKK sa...

Patrik,som blogg strävar jag efter att vara objektiv så när som på en sak och det är Åsbros framtid - ett levande samhälle eller ett samhälle som sakta tynar bort i stordriftens och centraliseringens tid. Jag har valt att främja Åsbrointressen (efter att ha bott här i ett år drygt).Men Du kanske inte bor i Åsbro?
Bloggen

Anonym sa...

Klart att jag bor i Åsbro, och har gjort det av och till i 35 år. Håller med om att det är bra för en levande landsbyggd med både affär, skola, post osv. Men och då menar jag men. Skulle det vara lönsamt att tanka i Åsbro och även handla här så skulle jag göra det. Men affären har inte allt jag behöver. Skulle både affären och macken försvinna så skulle inte jag flytta för det.

Välkommen!

NU HÄNDER DET NÅGOT MED "MACKEN".

Mer inf kommer.


alf.fransson@telia.com.